La comunicació en la Internet Social hauria d’humanitzar la teva marca

Quan una marca es decideix a comunicar a la Internet 2.0, o la Internet de les persones, ha de tenir en compte que ha de deixar de tenir una mentalitat “empresa” per a tenir una mentalitat de “persona”. Les implicacions d’aquest fet son moltes:

  • La persona encarregada de mantenir els canals socials ha de tenir present que les persones a les quals es dirigeix, mitjançant la pàgina corporativa de facebook o el canal de twitter, ha d’interactuar en hores fora de l’oficina. Fins i tot en dies festius.
  • El discurs sovint serà diferent al discurs habitual. El missatge s’haurà d’adaptar a la realitat del moment. El Real Time Web o la Internet de la inmediatesa demana hagilitat per saber adaptar els missatges empresarials en moments no empresarials.

És important aprofitar determinats moments per interactuar més i millor amb les persones que van decidir seguir un determinat perfil a Twitter o una pàgina corporativa. Cal respectar els moments de millor audiència per transmetre determinats missatges, i aprofitar els moments festius o assenyalats per transmetre els missatges més adecuats.

En un dia festiu com avui, 25 de desembre, màgic pels nens i per les famílies en general, els canals socials han de saber oblidar els objectius de comunicació habituals per passar a transmetre missatges amb els millors desitjos. És moment d’apalancar la nadala de felicitació dels clients a la pàgina de facebook, o és el moment de desitjar bones festes mitjançant “repplies” a Twitter. És el moment de compartir nadales d’altres empreses, coneguts o saludats. És el moment de fer el que no cal fer en horari d’oficina.

Realitzant accions d’aquest tipus el que aconseguim és humanitzar una mica més la nostra presència als mitjans 2.0 que hem escollit per comunicar. I, obviament, una empresa humanitzada s’estarà desenvolupant millor en aquesta Internet que és de les persones.

Aprofitant l’article, voldria desitjar-vos unes magnífiques festes de nadal i un any 2011 ple d’ilusió i de bons propòsits. No obstant, en un any que es preveu dolentet, en mig d’una crisi econòmica, de confiança, de valors i de cent coses més, crec que, veient vídeos com aquest, els problemes propis deixen de ser tant importants com ens podriem arrivar a pensar. No creus? Siguem millors persones en aquest 2011

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Relacions empresa-consumidor i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.