“Aquí i ara” és l’actual eslògan de la tònica Schweppes. A Espanya, aquesta marca va adquirir gran notorietat amb “El hombre de la tònica”. Des d’aleshores fins ara la marca ha anat apostant per valors que associen la marca al plaer, al gaudir, a la sofisticació a la passió, a la relaxació, a la diversió. Dr.House, l’últim protagonista dels espots de l’home de la tònica també representa aquests valors. Però si una marca vol transmetre uns valors determinats, a banda de representar-los en els seus espots i gràfiques publicitàries, també els ha de representar en els seus actes. Igual que ho fem a nivell individual.
En forma de col·laboració en el programa de remodelació de les parets mitgeres de la ciutat de Barcelona, Schweppes ha recordat a la societat un parell de coses:
– “Les botigues no tanquen aviat, tu surts tard”
– “Viure a l’oficina, esport nacional”
Si us hi fixeu, en les dues grans lones no hi ha un espot èxplicit, ni hi apareix la marca d’una manera cridanera, de fet ni tan sols fan servir els colors de la marca. La marca nomes apareix en una mida reduïda i en mig d’un text com a col·laboradora.
Llegint aquests dos missatges provocadors no us vénen ganes de saber qui hi ha darrera? No crea curiositat? A mi sí. Reflexa la queixa de gran part de la població amb la qual ens podem sentir fàcilment identificats. Aquesta mena de provocació que desprèn el missatge evoca als valors de Schweppes dels quals parlàvem al principi. Una manera diferent de seguir transmetent i apostant atrevidament pels valors que construeixen aquesta marca.
Fotos de Carles Ribot.