Faig uns dies tard, però ara que me n’he assabentat no vull deixar de compartir-ho amb vosaltres. Es tracta d’una acció comunicativa que en aquest cas combina quatre punts: l’entorn digital, les eines 2.0, els valors d’una marca i un moviment.
Abans de parlar de l’acció fixem-nos en la marca. La marca és Flex, una marca de matalassos que té el descans com a valor principal. El descans també és un dels factors importants de l’anomenat Moviment Slow, una filosofia i una manera de fer basada en la tranquil·litat, la calma, el temps,etc. En podeu saber més llegint el llibre “Elogio a la lentitud” de Carl Honoré. Algun altre cop ja he fet esmena a aquest moviment, aleshores poc ho relacionava amb la sacsejada vida que els publicitaris acostumen a portar i menys amb marques, però ja ha passat, el Moviment Slow ha estat relacionat amb una marca. En aquest sentit he de dir que ha estat ben relacionat, perquè tant la marca com el moviment tenen un camp d’objectius compartits, i junts es poden complementar per créixer.
Amb aquesta idea ben lligada, ens podem preguntar per com desenvolupar-la, sobretot seguint les pautes del descans i les maneres de fer del Moviment Slow. Doncs amb la “Encamada por un mundo slow: 40 dias en la cama”. La pròpia acció te uns personatges creients en el moviment, una durada de 40 dies, i està concentrada (fins al que he pogut saber fins ara) a Internet, i a les xarxes socials.
L’Ivan i la Camy passaran 40 dies en un llit Flex , i durant aquests 40 dies reflexionaran i divulgaran aquesta manera de fer. A banda d’una càmera que ens permet veure’ls en streaming dia a dia, per tal de divulgar aquestes reflexions i continguts disposen de punts de contacte amb diverses xarxes socials. Tenen un bloc, on dia a dia van publicant les seves experiències, són actius a Twitter i Facebook, pengen totes les seves fotos a Flickr i Instagram, i molt important, perquè penso que és el que dóna sentit a tot plegat, cada dia tenen una temàtica relacionada amb el moviment i una sèrie de convidats, el que fa que rere de tota aquesta acció, a banda d’una estratègia lligada a nivell conceptual, també quedi ben lligada en quant a continguts. Tots aquests continguts estan disponibles en la mateixa web principal on podem connectar el streaming.
Genial, tenim una campanya publicitària que genera continguts interessants, permet interactuar amb el públic, i la marca queda present, però d’una manera gens cridanera, però si involucrada subtilment. Ens podem preguntar si així s’arribarà a més gent, o si hi haurà més vendes, però penso que en aquest cas a banda de voler notorietat i vendre, veig coherent que el que es pot aconseguir és una consolidació de valors per tal de focalitzar en un target més concret.
M’agrada la publicitat i comparteixo algunes idees del Moviment Slow. Espero que també us sembli un bon exemple de com fer coses diferents i amb contingut a partir de les marques i centrat en l’entorn digital.