Somiant amb codis bidimensionals

A voltes del viatge que he fet aquesta setmana cap a les Illes canàries amb un balanç de 6 vols, dos amb connexions, lloguer de dos cotxes i estada a quatre hotels he estat rumiant al respecte del poc us que fan les empreses dels codis bidimensionals en els sistemes de reserves.

M’explico:

Ja fa un munt d’anys que els fabricants de productes de consum varen començar a emprar els codis EAN (codis de barres) per tal d’identificar els seus productes i agilitzar els processos de emmagatzematge, distribució, marcatge, fixació i canvi de preus i pagament a les caixes de hipers, supers i tot tipus de botigues.

L`us es senzill. A cada producte se l’assigna un codi de barres bidimensional el qual conté informació rellevant del mateix . Mitjançant un lector, el codi “revela” la seva informació (quan passem per caixa el preu llògicament). El codi bidimensional sempre es el mateix però pot ésser canviada la seva informació a la base de dades on s’assigna al producte corresponent.

¿On vull arribar?

Bé, això que sembla tan senzill i tan acceptat pel client final en el mon del consum no s’ha traslladat a serveis com els de reserves.

En el cas de les companyies aèries l’ús dels codis bidimensionals per a les targes d’embarcament es clarament irrellevant i poc eficient. Es segueix emprant paper per tot arreu quan molts dels viatgers tenim ja smartphones i mòbils capaços d’emprar Aquest tipus de codis que ens farien la vida mes senzilla.

Pels que viatgeu amb certa regularitat, estareu d’acord amb mi de la importància que te el poder tenir la tarja d’embarcament al mòbil ja que es molt habitual no tenir ni temps ni mitjans per tal d’imprimir-la en paper.

El més indignant es que tot i que algunes línies aèries ja tenen implementada la funcionalitat, enviant el codi via MMS o bé email, son molt pocs els aeroports que permeten la lectura d’aquestes.

D’altra banda, penso que seria molt senzill utilitzar aquesta tecnologia per a les reserves de cotxes, tren, hotels, bus, etc.

Mentre no s’implementa haurem de seguir talant un munt d’arbres per tal de poder viatjar. 🙁

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Tech, Web 2.0 i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.