Si vols informació, notícies… sobre la feina que desenvolupem a GREC per a la prevenció i gestió de conflictes, visita…
Com gestionar un conflicte si no tenim confiança amb l’altra part?
Hem parlat sovint de tècniques de gestió de conflictes, com ara el win-win (guanyar-guanyar a través de la col·laboració). I per què és important conèixer tècniques? Perquè les situacions de conflicte són habituals -a casa, a la feina…- i hi intervénen els nostres interessos, necessitats, objectius o valors, interferint amb l’altra part. Vaja, que és habitual tenir prioritats diferents, maneres de percebre-ho diferent. No hi ha res de dolent en això! Sovint, un conflicte presenta oportunitats de millora. Per tant, és important comprendre (i aplicar) diferents tècniques de resolució de conflictes.
Avui us presentem l’estratègia del compromís: arribar a un pacte que satisfaci les dues parts a un nivell acceptable. Serveix:
- Per trobar un acord temporal sobre temes complexos.
- Quan les parts es coneixen poc i encara hi ha poca confiança.
- Ens permet relaxar l’ambient i guanyar temps abans no arribem al pas següent del win-win.
Cal tenir en compte, però, que:
- El compromís només és una solució temporal fins que no puguem arribar a la col·laboració, perquè a llarg termini cal arribar a la confiança.
- Requereix vigilància i control per garantir que es compleixen els acords.
- I, sobretot, cal vigilar per no derivar en una situació en què les dues parts no estiguin satisfetes amb el resultat (una situació perdre-perdre).
Gestió relacional
Que et costa relacionar-te, que et costa guanyar-te la confiança de la gent.
Que et falta seguretat.
O que, fins i tot a la feina, et costa tancar acords o guanyar-te la credibilitat dels teus companys…
Potser has de millorar la gestió de les teves relacions, per entendre les teves emocions i les dels altres, per comportar-te tal i com sents i vols, sense que els impulsos et superin o que la voluntat dels altres et coaccioni.
Es tracta d’aplicar la intel·ligència emocional a les nostres relacions. Una assignatura pendent del nostre sistema escolar, perquè la gestió de les emocions i les relacions interpersonals no són una cosa fàcil. Com ho podem fer?
- És important conèixer-se a un mateix: què pensem, què sentim, per què…
- Relaciona’t amb els altres com t’agradaria que ho fessin amb tu.
- Escolta, entén, respecta, cuida. A tu i als altres.
- Til·la. Sí, sí… til·la o l’estratègia que et funcioni millor per agafar perspectiva. Perquè no és bo ser reactiu. I perquè l’assertivitat és indispensable.
I si tu sol/sola no te’n surts, et farem de mirall i t’ajudarem a trobar les eines per tenir unes relacions més sanes. Escriu-nos.
III Jornades de mediació GREC: Gènere i conflicte
19 i 20 d’abril a la Casa del Mar de Barcelona (divendres tarda de 17 a 20,30h i dissabte de 10 a 14h.)
Més informació i inscripcions:
Envia les teves dades per correu a [email protected] i fes l’ingrés de 25 euros indicant “nom + Jornades Mediació” al compte 0487 1148 29 2000028094
Guanyar o perdre: no sempre cal escollir
Publi Siri deia “És impossible guanyar sense que un altre perdi”.
Nosaltres no hi estem d’acord.
Perquè, a través de la mediació, en un conflicte/negociació poden guanyar-hi totes dues parts.
Coneix-ne més: www.grecxarxa.org
I si tens dubtes, escriu-nos. Serà un plaer: [email protected]
El grup i jo: treballem-ho a partir del joc de la Nasa
Les persones, per naturalesa, som éssers sociables, que vivim envoltats de gent.
Però hi ha moments, com quan tenim l’autoestima baixa o ens volem sentir identificats amb el grup, en què aquesta necessitat de socialització passa per davant del nostre benestar individual, perdent la nostra pròpia consciència.
Com podem treballar aquesta consciència grup-invidu?
Us proposem un joc per fer amb la família, la colla d’amics, els companys de feina, a l’escola…
Imagineu-vos que esteu en una missió de la NASA i us heu quedat aïllats en una nau espacial prop de la Lluna. Esteu a 300 km de la nau nodrissa i heu de fer tot el possible per arribar-hi. Això implica portar el mínim pes possible, el mínim de coses imprescindibles.
A continuació hi ha una llista de 14 articles. La teva/vostra tasca és classificar per ordre d’importància aquests objectes que us endureu de camí cap a la nau nodrissa. L’1 serà l’article més important, i així fins al 14, que serà el menys important.
Fes la classificació primer individualment -sense parlar amb ningú- i, després, amb el grup.
1 caixa de llumins
1 llauna d’aliment concentrat
20 metres de corda de niló
30 metres de seda de paracaigudes
1 aparell portàtil de calefacció
2 pistoles del 45
1 llauna de llet en pols
2 bombones d’oxigen de 50 t.
1 mapa estel·lar de les constel·lacions lunars
1 brúixola magnètica
20 litres d’aigua
Bengales de senyals
1 maletí de primers auxilis amb xeringues per a injeccions
1 receptor i emissor d’FM accionat amb energia solar
Amb aquest joc podreu analitzar les dificultats i estratègies de negociació, la qualitat de la presa de decisions del grup respecte a l’individu. Què t’ha aportat la discussió amb el grup? Ha estat fàcil la decisió grupal?
És un joc que es pot practicar a partir dels 12, i que només requereix alguns papers i bolígrafs.
Aquí teniu una possible classificació i la justificació:
- 2 bombones d’oxigen de 50 t. (a la Lluna no hi ha aire)
- 20 litres d’aigua (no es pot viure sense aigua)
- 1 mapa estel·lar de les constel·lacions lunars (necessari per orientar-se)
- 1 llauna d’aliment concentrat (es pot viure alguns dies sense menjar)
- 1 receptor i emissor d’FM accionat amb energia solar (per comunicar amb la nau)
- 20 metres de corda de niló (per ajudar-se en terreny irregular)
- 1 maletí de primers auxilis amb xeringues per a injeccions (una farmaciola pot ser necessària, però les agulles són inútils a l’espai)
- 30 metres de seda de paracaigudes (per protegir-se del sol)
- Bengales de senyals (només són útils a distàncies molt curtes)
- 2 pistoles del 45 (útils per a la propulsió)
- 1 llauna de llet en pols (necessita aigua)
- 1 aparell portàtil de calefacció (la cara il·luminada de la Lluna està calenta)
- 1 brúixola magnètica (no hi ha camp magnètic terrestre)
- 1 caixa de llumins (no hi ha oxigen)
[Imatge]
«La mediació és un 76% més barata que la justícia ordinària segons les dades del Banc Mundial»
A La revista digital diariojuridico.com, de 24 de gener, es va publicar la notícia «La mediació és un 76% més barata que la justícia ordinària segons les dades del Banc Mundial», a propòsit del Congrés de Mediació en l’Àmbit de les Assegurances, que va tenir lloc a Barcelona el 24 de gener. Durant el congrés es van analitzar les noves oportunitats de mediació plantejades a l’empara de la Llei 5/2012 sobre mediació en assumptes civils i mercantils.
Podeu llegir l’article a la revista diariojuridico.com.
Coneixeu més a fons els serveis de mediació de GREC.
Sorteig de dos exemplars del llibre Mediación policial
La companya de GREC Elena Cobler coescriu aquest llibre, en què es tracta el canvi de filosofia de la Policia per adaptar-se als nous temps de moviments socials, crisi, canvis continus i demandes d’una nova ciutadania diversa, activa i exigent. Ha de treballar per oferir seguretat i benestar, amb la complicitat d’aquests mateixos ciutadans que demanen, que reclamen als seus governants seus drets de manera participativa. Quan parlem de Mediació Policial parlem d’un canal de comunicació, d’un pont entre els ciutadans -amb els seus conflictes, les seves emocions i les seves respostes apreses fins ara per resoldre’ls- i la policia, els professionals de la convivència. Aquesta eina, la Mediació Policial, també suposa un canvi de paradigma per a l’organització policial per passar d’una policia reactiva a una policia proactiva i de proximitat.
Creieu que la pràctica de la mediació policial per part dels agents aporta beneficis a l’organització policial? I a la ciutadania? Quins serien aquests beneficis? Deixa un comentari a sota d’aquesta notícia i participa en el sorteig de dos exemplars; tens temps fins al 20 de març.
Resolució de conflictes a l’aula
“Aquest documental recull una experiència pedagògica que primer va prendre la forma d’un llibre i després va passar de la teoria a la pràctica. Carlos González, un mestre en desacord amb l’ortodòxia del sistema educacional, planteja nous mètodes de coneixement i maduració per a 11 estudiants mancats de tota motivació. El film, directe i sense adorns, captura les classes, les discussions, els esclats de fúria, els descobriments, buscant sempre l’objectivitat i que alumnes i professor es trobin còmodes davant la càmera”. (El Periódico)
Podeu veure-la online (http://www.filmin.es/pelicula/entre-maestros).
I si necessiteu més eines de resolució de conflictes a l’aula, visiteu la Mediatk de GREC.