Què vols ser de gran?

Les estratègies de màrqueting només es poden fer en èpoques bones, en moments de crisi les empreses hem de reduir despeses i el pla de màrqueting és una despesa a reduir ” em deia un bon amic fa pocs dies.

Vaig donar vàries voltes a aquesta sentència, val a dir que no és la primera vegada que ho sento, i considero que una empresa sense estratègia en temps turbulents, tindrà grans dificultats.

La pregunta que em va sorgir però fou; i perquè una empresa necessita ara més que mai, una bona estratègia?

La resposta és senzilla, i encara més, molts de nosaltres ja hem pogut assaborir la resposta en moltes ocasions:

Quan érem petits i ens preguntaven què volíem ser de grans, jo els responia que volia ser arqueòloga, però mai ho he arribat a ser.

Actualment, estic convençuda que si hagués planejat des de ben petita què havia de fer i quins passos havia de donar per ser arqueòloga, segurament avui dia em tindríeu a Egipte, Illa de Pasqua o qualsevol altre lloc amb jaciments esperant a ser descoberts.

Un altre cas és quan arriba el divendres tarda, i li dius a la teva parella que aquest cap de setmana anireu a Montserrat a fer una excursioneta, de compres a Girona, amb bicicleta a la muntanya i, per descomptat, a aquell restaurant que te’n han parlat tan bé. Però arriba el dilluns, i si has fet el 50% del que t’havies proposat el divendres, ja ets una persona d’èxit.

Els dos casos anteriors, també passen en el món dels negocis, però les conseqüències solen ser pitjors. Si un diumenge no vas a Montserrat, no passa res, però què passa si vols sortir del forat de deutes on estàs posat però resulta que a finals de l’exercici segueixes igual?

Hi ha teories que parlen de que tan sols desitjant molt fervorosament una cosa, la assoleixes. Segurament tens més possibilitats de arribar-hi si ho desitges amb molta força i treballes amb entusiasme i empenta, però si no hi ha un plantejament al darrere de com arribar-hi, o sigui, una estratègia, també són moltes les possibilitats de perdre’t pel camí, equivocar-te de ruta o senzillament de no començar per veure-ho com una obra titànica.

Per tan, ara més que mai, una empresa necessita una bona estratègia per sobreviure en aquesta època de turbulències.

Quant a Alexandra Masó

Alexandra Masó Llorente, 33 anys. Politòloga , investigadora de Mercats i tècnica en participació ciutadana. Estratega de mercats
Aquesta entrada s'ha publicat dins de General, màrqueting general i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.