El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/carlesgorini
  • Inici
  • Quant a mi

Revista de Ferrocarrils

Articles
Comentaris

El mĂ nec de la paella

7 gener 2010 per Carles Gorini

Després que fa una setmana s’anunciés el traspàs de Rodalies a la Generalitat les opinions expressades als mitjans no aconsegueixen trobar un horitzó estable. Per una banda hi ha els que opinen des del costat del govern i aporten el seu granet de sorra per intentar convèncer-nos que tot anirà bé. Ho ha fet el president Montilla, que ha equiparat el traspàs de rodalies al del nou finançament, considerant-los com els èxits polítics de l’any. Joaquim Nadal, conseller de política territorial, ha demanat paciència i ha advertit als que hi posaven massa esperances que no cal esperar miracles. Nadal ha declarat que considera com a prioritats per al bon funcionament dels trens la informació als usuaris i la neteja.

Des de l’oposiciĂł, en canvi, s’ha criticat el traspĂ s. Oriol Pujol ha declarat que “l’Ăşnic que podrĂ  fer el tripartit Ă©s fer alguna cosa sobre la informaciĂł i canviar els adhesius dels trens.” Una determinada premsa madrilenya se’n rifa de tot plegat i ha assegurat als seus lectors que poden estar tranquils, perquè les vies continuaran sent espanyoles. És a dir, que continuaran tenint la paella pel mĂ nec.

La veritat és que el resultat de l’operació és confús. No s’arriba a entendre què és exactament el que ens han donat. En principi el govern de la Generalitat tindrà el dret de negociar el nou contracte programa amb la Renfe, l’any 2012. També sembla clar que les vies no eren al sac, perquè són d’ADIF. En canvi, el conseller Nadal ha declarat que una de les primeres obres consistirà en desdoblar la línia de Vic. Vaja, però si les vies són de Madrid, per què una de les primeres obres que es diu que es farà des d’aquí serà construir una nova via?

I encara cal afegir les declaracions dels ingenus, perquè cal ser-ho molt per creure que pel fet de tenir el dret de negociar el nou contracte programa, en un sector ferroviari que es comença a liberalitzar, es podrà parlar de tu a tu amb l’empresa ferroviària i amenaçar-la que, com que no s’està content amb ella, no se li renovarà el contracte. Aquest escenari és, senzillament, impossible. El motiu és que no hi ha ningú en aquest món que, com la Renfe, disposi de més de dos-cents trens aptes per circular per l’ample espanyol i de la capacitat de càlcul per fer-los funcionar. Desenganyem-nos, ningú no es presentarà per fer la competència a la companyia espanyola. Un cop més, tenen el mànec ben agafat. Malgrat la liberalització la competència a Rodalies no es donarà. Aquesta només és possible en el cap dels beneïts, sinó és que són uns murris que volen enganyar la gent fent-los veure que manem allà on només obeïm.

Afegit a General | No hi ha comentaris



Els comentaris estan tancats.

  • Arxius

    • juliol 2016
    • febrer 2015
    • gener 2015
    • desembre 2014
    • octubre 2014
    • setembre 2014
    • agost 2014
    • juliol 2014
    • juny 2014
    • maig 2014
    • abril 2014
    • març 2014
    • gener 2014
    • octubre 2013
    • setembre 2013
    • agost 2013
    • juny 2013
    • maig 2013
    • abril 2013
    • febrer 2013
    • gener 2013
    • desembre 2012
    • novembre 2012
    • octubre 2012
    • setembre 2012
    • agost 2012
    • juliol 2012
    • juny 2012
    • maig 2012
    • desembre 2011
    • octubre 2011
    • setembre 2011
    • juliol 2011
    • maig 2011
    • març 2011
    • febrer 2011
    • gener 2011
    • desembre 2010
    • novembre 2010
    • octubre 2010
    • setembre 2010
    • juliol 2010
    • juny 2010
    • maig 2010
    • abril 2010
    • març 2010
    • febrer 2010
    • gener 2010
    • desembre 2009
    • novembre 2009
    • octubre 2009
    • setembre 2009
    • agost 2009
    • juliol 2009
    • juny 2009
    • maig 2009
    • abril 2009
    • desembre 2006
    • novembre 2006
    • setembre 2006
  • Entrades recents

    • Sense pietat
    • El tren de la costa
    • Som com el fum d’una espelma
    • Amb tren, camĂ­ de NĂşria
    • Com una bèstia cega i sorda, deixada anar enmig de la mort
  • Comentaris recents

    • Meta

      • Entra
      • SindicaciĂł de les entrades
      • SindicaciĂł dels comentaris
      • WordPress.org (en anglès)

    Tema: MistyLook by Sadish. WPMU Theme pack by WPMU-DEV.