El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/carlesgorini
  • Inici
  • Quant a mi

Revista de Ferrocarrils

Articles
Comentaris

El Corredor Mediterrani i la realitat fugissera

19 octubre 2011 per Carles Gorini

Suposo que hem d’estar molt contents perquè la Unió Europea ha reconegut la necessitat de construir el Corredor Mediterrani. Com si diguéssim, per a aquells que el defensaven, la decisió de Brussel·les se’ls apareix com el cosí del Zumosol, que ha arribat per clavar una coça al bandarra que els emprenyava al patí de l’escola. Els detalls de com caldrà pagar la construcció encara no els coneixem. Tampoc els aspectes tècnics que condicionaran l’obra. Els ha recomanat, la U.E., que el tinguin llest abans del 2020. Estic convençut que es farà el que es podrà.

Al mateix temps, però, cal no oblidar que aquest, el del Mediterrani, és un més entre molts altres corredors que Europa es proposa construir. He consultat la llista i no m’ha quedat clar quins es complementaran i quins es faran la competència. Per exemple, per abans del 2020 també es recomana tenir en funcionament el corredor ferroviari entre Gènova i Rotterdam. Potser, als productors valencians i andalusos, que veuen la línia ferroviària entre Algesires i València com una vitamina per a les seves fruites i verdures, tant necessària com els transvasaments hidràulics, aquest corredor central europeu no els faci ni fred ni calor.

En canvi, per a aquells que tenen la voluntat de fer del port de Barcelona la gran entrada meridional d’Europa, per beneficiar-se del negoci que comporta, una via directa que interconnecti el port més important del món, Rotterdam, amb el més directe competidor del de Barcelona, Gènova, és com començar a fer el camí amb una pedra a la sabata. Perquè la política de xarxes que proposa la U.E., en determinats aspectes, els obligarà a competir amb els veïns, que és un esport que no sempre els ha agradat practicar. Diria que a la història recent de Catalunya, la història dels burgesos catalans, que va eclipsar-se fa trenta-cinc anys, ja li venia bé que les vies fossin amples i els aranzels alts.

Aquests dies es presenta el llibre que ha escrit Pere Macias i que du per nom Via ampla, ment estreta. No l’he llegit, encara. Però tinc la sensació que ja endevino qui deuen ser els de la “ment estreta”, els mateixos que ara una determinada premsa ens vol fer creure que han rebut la patacada del cosí del Zumosol. És clar, és com ho volem veure nosaltres, com voldríem que fos. Però la realitat, ai, què fugissera!

Afegit a ferrocarril | No hi ha comentaris



Els comentaris estan tancats.

  • Arxius

    • juliol 2016
    • febrer 2015
    • gener 2015
    • desembre 2014
    • octubre 2014
    • setembre 2014
    • agost 2014
    • juliol 2014
    • juny 2014
    • maig 2014
    • abril 2014
    • març 2014
    • gener 2014
    • octubre 2013
    • setembre 2013
    • agost 2013
    • juny 2013
    • maig 2013
    • abril 2013
    • febrer 2013
    • gener 2013
    • desembre 2012
    • novembre 2012
    • octubre 2012
    • setembre 2012
    • agost 2012
    • juliol 2012
    • juny 2012
    • maig 2012
    • desembre 2011
    • octubre 2011
    • setembre 2011
    • juliol 2011
    • maig 2011
    • març 2011
    • febrer 2011
    • gener 2011
    • desembre 2010
    • novembre 2010
    • octubre 2010
    • setembre 2010
    • juliol 2010
    • juny 2010
    • maig 2010
    • abril 2010
    • març 2010
    • febrer 2010
    • gener 2010
    • desembre 2009
    • novembre 2009
    • octubre 2009
    • setembre 2009
    • agost 2009
    • juliol 2009
    • juny 2009
    • maig 2009
    • abril 2009
    • desembre 2006
    • novembre 2006
    • setembre 2006
  • Entrades recents

    • Sense pietat
    • El tren de la costa
    • Som com el fum d’una espelma
    • Amb tren, camĂ­ de NĂşria
    • Com una bèstia cega i sorda, deixada anar enmig de la mort
  • Comentaris recents

    • Meta

      • Entra
      • SindicaciĂł de les entrades
      • SindicaciĂł dels comentaris
      • WordPress.org (en anglès)

    Tema: MistyLook by Sadish. WPMU Theme pack by WPMU-DEV.