Les indústries del cinema i la publicitat es van trobar a la fi del segle XIX i, des d’aquell moment, no han deixat de fer confluir els seus interessos comuns. La majoria de les pel•lícules oferien la imatge d’una vida millor i tot el que l’espectador observava des de la seva butaca es convertia en un objectiu per assolir a través del consum. La publicitat es va convertir en el guia que indicava als espectadors què havien de comprar per viure com ho feien els seus ídols.
Convençuts que aquesta relació era bona per a ambdues indústries, el cinema i la publicitat van convertir les estrelles en les protagonistes dels anuncis. Hollywood havia inventat l’star system per tenir una eina publicitària potent per anunciar les pel•lícules. Per què no utilitzar-lo també per anunciar la resta dels signes de l’era contemporània? Cinemes, carrers, aparadors i supermercats es van omplir d’imatges en les quals els actors comentaven quins eren els secrets de la seva bellesa o què regalaven a les seves parelles per Nadal. Per què hem de perdre el temps buscant el producte que ens convé, si la nostra estrella preferida ja ho ha fet per nosaltres?
En aquesta nova exposició que us oferim des del Museu, podreu contemplar un selecte nombre d’anuncis apareguts en revistes nordamericanes entre els anys 1930 i 1970, procedents de la Col•lecció de l’amic Roger Biosca, que il•lustren aquesta intensa relació entre el cinema i la publicitat. Esperem que no us ho perdeu!
Estrelles en venda! “Hollywood a la publicitat americana (1930-70). Col·lecció Roger Biosca”