150 anys en campanya?

Recordeu haver vist la ciutat de Barcelona envaïda per banderoles perforades en forma de càpsula i altres peces semblants?

Això era l’any 2009. Aleshores, sense estar gaire atenta al tema, i tot i haver-me preguntat a mi mateixa què era allò, no vaig donar-me cap resposta. És molt probable que molts de vosaltres tinguéssiu la resposta.  Jo l’he descobert avui, i em pregunto: hauria acabat donant resposta a la incògnita si no m’hagués arribat a través de les xarxes socials? El que m’ha arribat és un vídeo que explica el cas de Barcelona2159:

[youtube]NRQzm-SQxlQ[/youtube]

Com a cas de publicitat institucional i vist, ara, en la seva globalitat comunicativa em sembla una molt bona idea. Juga molt bé els diferents formats que permet la comunicació, sobretot, partint d’un element present en totes les peces i fet realitat, la càpsula. Aquesta campanya només fa dos anys que va veure la llum. Habitualment les campanyes s’executen i passen a la història, però aquesta s’acabarà quan la càpsula s’obri d’aquí 148 anys. A nivell digital tot ha evolucionat molt, però aleshores el que es va fer va ser crear una web anomenada www.barcelona2159.org -avui ja inactiva- i obrir algun grup de Facebook i un perfil de Twitter – que encara funciona-, en aquell moment suficientment significatiu per tractar-se de publicitat institucional. És possible que encara poguem veure evolucions de la campanya. No sé si jo ho veuré. Mentrestant, si algú vol anar a veure la càpsula la pot trobar al “CaixaForum”.

Molta sort a Carlitosypatricia, l’agència creadora de la campanya, que ara la presenten a diversos festivals del sector.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Campanyes i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.