[youtube]MyIZfnW4-ro&feature=related[/youtube]
Fins ara es creia que s’apren de les errades i no dels èxits. Doncs resulta que no, que és al revés. Les cèl·lules del cervell sembla que poden aprendre de l’experiència només quan es fan les coses bé i no quan es falla. Ho diu un estudi de l’Institut de Tecnologia de Massachusetts a Cambridge (Estats Units) que s’ha publicat a la revista Neuron. L’estudi s’ha fet captant la manera en que les cèl·lules individuals canvien les respostes un cop obtenen la informació de si l’acció és correcta o no. Els resultats de l’estudi són sorprenents. Quan una cèl·lula cerebral fa una acció exitosa comença a funcionar diferent, i l’animal aprén. Però si l’acció era equivocada pràcticament no hi havia modificacions en el cervell ni millores de conducta.
L’experiment s’ha fet amb micos als quals se’ls donaven dues imatges alternades en una pantalla d’ordinador. Havien de seleccionar una de les imatges i se’ls premiava per fer-ho. Els micos utilitzaven el sistema d’assaig i error per a descobrir si havien de mirar a dreta o esquerra. Si les respostes eren correctes o errònies s’activaven diverses parts del seu cervell durant uns segons. L’activitat neural que seguía a una resposta correcta i al corresponent premi ajudava els micos a realitzar molt millor el següent assaig.