[youtube]GdEG0me0jiA[/youtube]
Els ferraris de Fernando Alonso i Felipe Massa van començar la temporada 2010 de Fórmula 1 quedant primer i segon, respectivament, en el gran premi de Bahrain. Fa més de 450 curses que Ferrari utilitza carburant Shell per a moure els seus vehicles i, com que és l’escuderia tecnològicament més puntera també exigeix al subministrador de combustible que ho sigui. La cosa ha passat força desapercebuda perquè del combustible només se’n parla quan hi ha un salt tecnològic important, com quan Audi va guanyar les 24 hores de Lemans amb un motor dièsel, o simplement els comentaristes apunten els litres que tenen els cotxes i si podran arribar amb gasolina fins al final. La veritat, però, és que fora de la cursa hi ha una autèntica competició tecnològica per a innovar i aconseguir millors carburants.
La notícia és que Shell ha anunciat, de forma força discreta tot sigui dit, que els ferraris han començat a utilitzar bioetanol de segona generació procedent de la palla de blat per a moure els cotxes vermells. I el resultat ha estat excel·lent. No se sap en quin percentatge han barrejat el bioetanol amb la gasolina habitual per qüestions d’estratègia, però en tot cas les primeres proves els han donat un resultat òptim. Evidentment el combustible compleix les normes de la Federació Internacional de l’Automòvil (FIA) i que alhora doni unes molt bones prestacions als vehicles. L’elevat consum dels fórmula 1, un 70 litres cada 100 km, fa que cada gran premi amb entrenaments, classificacions i cursa inclosa, acabi emetent una enorme quantitat de CO² a l’atmosfera. Doncs bé, Shell afirma que amb el nou combustible va reduir les emissions en un 90%.
I d’on surt aquest bioetanol? Shell, juntament amb l’empresa Iogen Energy, ha desenvolupat una planta de fabricació d’etanol cel·lulòsic a partir de la palla de collites de blat. L’any passat la fabrica va produir 581.000 litres de bioetanol que són suficients pels ferraris de Massa i Alonso durant tota la temporada.