El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/josepmartinoy

[youtube]-_9_C1NoDdg[/youtube]

La NASA està accelerant els preparatius per tornar a la Lluna. Ja vam explicar que el disseny de les naus està força avançat, com també s’està experimentant amb els mòduls que s’instal·laran perquè les tripulacions puguin quedar-se molt temps a la superfície lunar. El retorn a la Lluna serà per explorar-la a fons i per això es necessitaran vehicles, com el Rover que van utilitzar els astronautes de les últimes missions Apol·lo que van trepitjar el satèl·lit. Un dels problemes que s’han plantejat els enginyers són les avaries que es poden trobar aquests vehicles que no hauran de fer centenars de quilòmetres sinó milers. Vehicles lunars més grans, que portaran més tripulació i més pes per trepitjar tots els racons de la Lluna poden tenir punxades si s’utilitzessin els mateixos neumàtics que va utilitzar la NASA a principis dels anys setanta. Goodyear i la NASA han desenvolupat un revolucionari neumàtic fet de molles, que no es punxa mai i que es capaç de resistir milions de quilòmetres. El nou neumàtic s’ha batejat com Spring Tire i està compost de 800 molles que permeten incrementar la càrrega i la seva vida útil.

El nou neumàtic ha passat amb èxit les proves en el Centre Espacial Johnson de Houston. El disseny de les molles que formen la seva superfície els hi dóna més tracció  i tota l’energia que deforma el neumàtic mentre va rodant torna a la seva forma original sense generar calor, contràriament al què passa amb els cotxes. Les rodes que s’utilitzen a la Terra no serien massa útils per a les missions lunars a causa de les temperatures extremes que hi ha a la Lluna. Segons els experts, a més, les radiacions solars no filtrades per la manca d’atmosfera degradarien ràpidament el cauxú amb un risc molt gran de punxades. Amb les 800 molles, fins i tot un impacte contra una roca que faria esclatar un neumàtic convencional en  l’Spring Tire només danyaria una de les peces i la roda seguirien sent igual d’efectiva. Goodyear assegura que la NASA ha acceptat la seva proposta de neumàtics perquè és innovadora i respon a les seves exigències. I com que tota la tecnologia que es desenvolupa per a l’exploració espacial acaba tenint aplicacions terrestres, no seria gens estrany que en un futur pròxim la revolució dels neumàtics de molles s’acabin adaptant als nostres cotxes. S’imaginen una roda que mai punxès i que superès de llarg la vida útil del motor del vehicle?