El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/josepmartinoy

[youtube]h9HY7bqOVFE&feature=PlayList&p=82F1EF328C1E9334&index=50[/youtube]

Una línia de tren d’alta velocitat explotada durant trenta anys permet reduir el 60% de les emissions de diòxid de carboni que es produirien si la mateixa distància s’hagués de cobrir per carretera o avió. L’estudi l’ha fet l’Agència del Medi Ambient i Control de l’Energia del govern francès (ADEME), amb la col·laboració del gestor francès d’infraestructures ferroviàries RFF i amb la Societat estatal de Ferrocarrils (SNCF). Segons això la línia de TGV que s’està construint entre Dijon i Mulhouse ja serà rentable respecte a les emissions en només dotze anys. Els autors de l’informe calculen que durant trenta anys, els 140 quilòmetres d’aquesta línia Rin-Roine emetran 1,9 milions de tones de CO². Un 42% de les emissions correspondran a la construcció de la infraestructura i un 53% a la generació de l’energia elèctrica que mourà els trens. Es calcula que cada any utilitzaran aquesta línia 1,5 milions de viatgers. I per calcular que significarà en emissions la construcció de la infraestructura es va calcular la col·locació de les vies i l’aixecament de dues noves estacions, la de Besançon Franche Comté i la de Belfort-Montbéliard, les instal·lacions per fer el manteniment i una trentena de combois que faran el trajecte diàriament. I aquestes dades es poden aplicar a tots els llocs on hi ha trens d’alta velocitat que demostren la seva eficàcia en la reducció de les emissions de gasos d’efecte hivernacle.