24 setembre 2011 per Enric Figueras
Â
 Des de fora del camp i mĂ©s encara des de fora del terreny de joc, les coses es veuen diferent. I si no ets aficionat al futbol, la comprensiĂł i opiniĂł poden ser d’una diversitat prismĂ tica. Des d’aquest terreny o, des de fora de joc, vaig quedar impressionat a l’escoltar i llegir les paraules de Cesc FĂ bregas el dia de la seva presentaciĂł sobre la gespa del Camp Nou, davant d’uns 35 mil aficionats. A fora n’hi havia molts mĂ©s que vĂ ren escoltar-lo i, em refereixo a tots aquells que no som aficionats al futbol i que, afortunadament, podem canviar de dial o de canal davant l’allau de retransmissions futbolĂstiques amb coets i petards inclosos. Tot i que cada vegada Ă©s mĂ©s difĂcil. Emprenya molt que, un dia sĂ i l’altre tambĂ©, no es pugui veure ‘El Cafè de la RepĂşblica’ amb Joan Barril a Catalunya RĂ dio o un altre programa a una altra emissora. Facin una cadena nomĂ©s per esports.
  «…Mai no he deixat de seguir el Barça ni d’estimar-lo». «SĂ© que per part del club era difĂcil confiar en algĂş que va marxar de la casa. I que hi ha gent que no m’ho perdonarĂ mai, que a partir d’ara em demanarĂ el doble, però estic mentalitzat per donar el mĂ xim, fins a l’Ăşltima gota de suor pel Barça.» «SĂ© que estic molt mal acostumat, perquè a l’Arsenal ho jugava tot. AquĂ, en canvi, vinc a compartir amb els millors del mĂłn i estic preparat per fer el que calgui…» «NomĂ©s que poguĂ©s afegir alguna cosa mĂ©s a aquest gran equip, ja en tindria prou.» Un record pel seu anterior entrenador, «Wenger Ă©s un home especial. Per a mi sempre serĂ un pare, m’ho ha donat tot en el mĂłn del futbol i mai tindrĂ© prou paraules per a agrair-l’hi. Si sĂłc aquĂ, en gran part Ă©s grĂ cies a ell. Si l’Arsenal vol continuar endavant, ha de ser amb ell, perquè Ă©s el millor.» I unes paraules per Guardiola, «És un gran entrenador. TĂ© un futbol que m’agrada molt i crec que puc aprendre’n moltĂssim d’ell. EstarĂ© a la seva disposiciĂł per al que calgui…»
   Frases que, al marge de que no puguis arribar a entendre fĂ cilment el que significa aquesta universal apoteosi pel fet de còrrer esparverats rere una pilota, expressen una profunda estimaciĂł cap a l’esport del futbol i a aquelles persones que han confiat en la teva trajectòria esportiva o empresarial i, en el cas de Cesc, en l’empresa on ara treballa: el Barça. Estimar, sentir-se estimat i ben tractat. No puc deixar de pensar en la grandesa de les empreses de la naciĂł catalana -els manca fer molts gols per, damunt de tot, crear llocs de treball-, amb treballadors que les estimin com a cosa pròpia i sentir-se estimats per l’empresa. Tots en podrĂem anomenar alguna. Preguntin, per exemple,  als treballadors de la Caixa d’Estalvis i Pensions. Els hi costa molt deixar-se fer un gol. Els qui ja s’han retirat, ho saben molt bĂ©. Com el Barça -expliquen- Ă©s el millor equip del mĂłn, ho podrĂen ser les empreses catalanes petites i grans. Tots formem part de la mateixa naciĂł. El pĂşblic ho reconeixeria molt mĂ©s. Â

Llevar-se aviat, treball, disciplina, companyerisme, entrega, estimar a l’empresa i als treballadors…exemple per avui i per les generacions futures. (Fotos Blog Taco de Jara i pĂ gina de Cadenaser).
————————————————————————————-Â
El vĂdeo
   L’esport de saber riure en la polĂtica. Romandre al costat del poble. Ser fidel a un mateix. Transmetre confiança a la naciĂł. Si tenen a bĂ©, poden puntejar l’adreça de vĂdeo segĂĽent:mXDLLUOxmsY
————————————————————————————-
El naixement d’una naciĂł. Què Ă©s Catalunya
  LA RESPOSTA a la pregunta de la setmana anterior.- L’any 1283, Pere el Gran donĂ als homes de la mar de València el privilegi de fer elegir dos cònsols, el dia de Nadal. El nom de cònsol, doncs, fou formalment aplicat per primera vegada a València.
  LA PREGUNTA de la setmana.- De què tracta el ‘Llibre del consolat de mar’?
  EL LEMA de la setmana.- «Compra només el blat que vegis amb els teus ulls, no el que encara està per germinar». Mika Waltari.
————————————————————————————-
.
Afegit a Catalunya cap a una Nova Frontera. | Etiquetes aficionats, Barça, Cesc FĂ bregas, club, coets, empresa, equip, estimat, exemplar, fidel, futbol, generacions, Guardiola, l'Arsenal, naciĂł, pilota, POBLE, pĂşblic, suor, terreny, vĂdeo, Wenger | No hi ha comentaris