El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/enricfigueras
  • Inici

La nova frontera

Dietari dels ideals possibles

Articles
Comentaris

Menyspreu, manca de compassió i lamentable suspensió cautelar

3 gener 2015 per Enric Figueras

És just que el govern de la Generalitat de Catalunya miri per la pobresa energètica.

I les altres nacions d’Espanya, autonomies o ‘regiones’que fan?

infografia_pobresa

 

(Imatge: directa.cat)

Els 7.600.000 ciutadans de Catalunya i moltíssims d’Espanya no poden acceptar de cap manera que un grup de governants del ‘Partido Popular’, puguin sentir aquest menyspreu no només vers el Parlament de la nació catalana, sinó cap a els seus ciutadans. El fet és d’una gravetat extraordinària i posa en evidència, un cop més, la manca de sensibilitat per part dels governants del ‘Partido Popular’ cap a les persones més pobres que pateixen, com a conseqüència de la manca de recursos econòmics. I, en aquest cas, -entre altres- les famílies en situació de vulnerabilitat que no podran restar protegides del tall de subministrament de llum i gas entre els mesos de novembre i març. Un menyspreu que no es pot acceptar envers les persones i famílies consumidores amb una mancança de recursos econòmics.

Bqw25QfCcAA2uwX (1)

 (Imatge: blocs.mesvilaweb.cat)

 

635528641244637388w_39cb0023

 

Cridar, renyar, amenaçar, atemorir, sempre al Tribunal Constitucional! ,i, sense capacitat de diàleg polític i social en una democràcia -veritable democràcia?-del segle XXI.

La nació catalana, només compta a l’hora de ser ‘pagadora’?  

En un país amb un atur de més del 24 per cent i un milió de llars sense ingressos costa molt d’entendre que s’hagi suspès un decret justament quan vénen els mesos més freds i de consum energètic imprescindible. El govern espanyol del ‘Partido Popular’ va portar el decret llei sobre pobresa energètica de la Generalitat de Catalunya al Tribunal Constitucional -sempre contra Catalunya?-, segons el qual decret prohibeix tallar el subministrament de gas i electricitat durant els mesos de novembre a març, per impagament, a la gent sense recursos. I el Tribunal Constitucional n’ha suspès cautelarment el decret i, per tant, de moment, queda sense efecte. Fets com aquest fan reconsiderar els vots dels ciutadans en les pròximes eleccions municipals, autonòmiques i generals i, la força del poble per acomiadar els polítics governants. (Imatge: blogs.elpunt.cat).

 Els qui tenen la paella pel mànec i el mànec també i que el govern central els hi ho consenteix

 

Els més vulnerables no podran tenir l’ajuda que preveia el decret de pobresa energètica que va aprovar l’any passat la Generalitat. El Tribunal Constitucional -sempre contra Catalunya?- va suspendre cautelarment la reforma de la llei del Codi de Consum de Catalunya, ja que va admetre el recurs que va presentar el govern de Rajoy contra la modificació del codi esmentat.

 

1386368352304

 Mariano Rajoy amb el presidente del Tribunal Constitucional, Francisco Pérez de los Cobos. La seva militància en el ‘Partido Popular’, el ja president del Tribunal Constitucional va admetre aquest fet -que no havia revelat en la seva compareixença anterior al Senat- davant el Ple del Tribunal Constitucional, òrgan que va avalar la inexistència de cap incompatibilitat amb el càrrec d’acord amb la Llei orgànica del Tribunal Constitucional. Davant el Ple va negar que hagués incorregut en una violació de la Llei Orgànica del Tribunal Constitucional, tot i haver mantingut la seva militància en aquest partit un cop elegit magistrat del TC, ja que la referida llei prohibeix expressament mantenir només llocs d’alta direcció de partits polítics, no la seva militància. Així i tot, tres associacions de jutges van demanar la seva dimissió, a l’entendre que el seu accés al càrrec es va produir de manera il.legal i que suposa un desprestigi de la institució i de la judicatura. (Imatge: www.elperiodico.com).

El Govern de la Generalitat de la nació catalana, demana al Tribunal Constitucional l’aixecament immediat de la suspensió del decret de pobresa energètica

 

Pobresa energètica i unes xifres

 

Ho llegim a la secció ‘Anàlisi’ del rotatiu ‘El Punt Avui’: <<Endesa, pagarà un dividend extraordinari als seus accionistes de 7.765 milions d’euros, i abans de final d’any, en pagarà un altre, també d’extraordinari, de 6.811 milions d’euros, que fa un total de 14.606 milions, que suposa una rendibilitat per dividend del 46%. I, com que la italiana Enel és la propietària del 92% d’Endesa, s’emborsarà per dividends 13.400 milions.>>

<<El dividend d’Endesa, per exemple, és igual a la suma dels pressupostos per el 2014 de les conselleries d’Economia i Coneixement, el d’Ensenyament, el de Salut, i el de l’Interior junts.>>

Segons un comunicat de la ILP Emergència Habitacional i Pobresa Energètica -APE, <<Aquesta situació contrasta amb els grans beneficis obtinguts per entitats financeres (7.674 M Euros durant 2013 per part de Santander, BBVA, Caixabank, Popular i Sabadell) i empreses de subministraments (7.639 M Euros entre Endesa, Gas Natural-Fenosa, Iberdrola, EON Espanya i EDP durant els tres primers trimestres)>>.

Cal recordar, igualment, que des que va començar la crisi les administracions públiques han transferit al voltant de 165.000 M Euros a les entitats financeres, sense demanar res a canvi.

 

Sempre contra Catalunya. Sempre al Tribunal Constitucional. El govern espanyol del ‘Partido Popular’, també interposarà un recurs al Tribunal Constitucional contra l’impost sobre dipòsits bancaris

 

L’ofec econòmic a les Autonomies Constitucionals és tant i tant proporcional com la delera de que aquestes desapareguin, per part del govern central, centralista, nacionalista espanyol i amb poder absolut del ‘Partido Popular’, en una Espanya que és un conjunt de pobles que formen una nació de nacions constretes i amargades.

El govern espanyol ja va portar el decret llei sobre pobresa energètica de la Generalitat de Catalunya al Tribunal Constitucional, segons el qual prohibeix tallar el subministrament de gas i electricitat durant els mesos de novembre a març, per impagament, a la gent sense recursos. I el Tribunal Constitucional n’ha suspès cautelarment el decret i, per tant, de moment, queda sense efecte. De moment, també, molts ciutadans poden quedar congelats.

Ara, una altra vegada, el govern espanyol també interposarà un recurs al Tribunal Constitucional contra l’impost sobre dipòsits bancaris. El consell de ministres espanyol va acordar interposar recurs d’inconstitucionalitat contra la llei catalana referent a l’impost sobre dipòsits en les entitats de crèdit. Impulsada pel govern de la Generalitat de Catalunya el desembre del 2012, -Autonomia Constitucional de pantomima- la llei -que ja existia a altres comunitats com Andalusia, Extremadura i les Illes Canàries-, va ser convalidada el passat 4 d’abril al Parlament de Catalunya, i el reglament que la regula, el passat 23 de setembre. A grans trets, aquest tribut grava la captació i tinença de dipòsits efectuats pels clients a les entitats de crèdit, per qualsevol negoci i varietat jurídica, sempre que comportin l’obligació de restitució.

 

Neutralitzar la recaptació d’aquest impost per part de les autonomies

 

L’ACN ho explica d’aquesta manera: <<En el moment que l’executiu català va impulsar la llei i per neutralitzar la recaptació d’aquest impost per part de les autonomies, el govern espanyol es va anticipar i va crear, al gener del 2013, un impost d’abast estatal amb un tipus del 0%. Paral.lelament, el ministeri d’Hisenda espanyol va anunciar que compensaria les comunitats que haguessin aprovat l’impost abans de l’1 de desembre, fet que excloïa Catalunya d’aquesta compensació>>.

Sempre contra Catalunya

<<A banda, el passat 4 de juliol, el govern espanyol aprovava en consell de ministres un reial decret llei d’impuls econòmic segons el qual es fixava l’impost sobre els dipòsits bancaris en el 0,03%, un tipus que l’executiu volia que fos uniforme per a tot l’estat espanyol. D’aquesta manera, l’executiu espanyol ja va mostrar la seva intenció d’anul.lar l’impost català>>.

Més contra l’autonomia constitucional de Catalunya per part del govern central del ‘Partido Popular’, més, més i més independentisme. El gran referèndum dels ciutadans de la nació catalana, roman pendent.

montoro_mas-colell

Cristóbal Montoro, ministre d’Hisenda, i Andreu Mas Colell, conseller d’Economia. L’ofec econòmic i social de Catalunya representa l’ofec de l’autonomisme constitucional i, en conseqüència, l’ofec econòmic espanyol amb un atur de més del 24 per cent. (Imatge: www.noucicle.org).

 

Mentrestant tot això passa, el Parlament, la Comissió i el Consell d’Europa, segueixen dormint un son profund

El vídeo

 

Si tenen a bé, poden puntejar l’adreça de vídeo següent:

 

uk3IwpRYugw

———————————————————-

El Deure i la Glòria

 

 

<<…Govern, del poble, pel poble, i per al poble…>>

Abraham Lincoln

(Gettysburg, 1863)

 

<<Primer, aquest tractat pot ser un pas cap a la reducció de la tensió mundial i cap a l’ampliació de les àreas d’acord. Les converses de Moscou no han abastat cap altre tema, ni aquest tractat està condicionat a un altre assumpte qualssevol. Sota el secretari Harriman ha quedat clar que qualssevol arranjament no agressiu que es dugui a terme a l’altra divisió d’Europa requerirà la consulta amb els nostres aliats i prestar suma atenció als interessos d’aquests. També el secretari ha deixat ben aclarada la nostra preferència per un tractat de prohibició de proves nuclears més comprensiu, mitjançant el qual es prohibeixin tota classe d’assaigs nuclears a tots els llocs, i les nostres esperances d’arribar a un desarmament total i general. El Govern soviètic, tanmateix, encara no mostra desigs d’acceptar la inspecció inherent a tals objectius>>. (President John F.Kennedy, discurs televisat a tota la nació, La Casa Blanca, Washington, D.C., 26 juliol 1963).

Pau, Paz, Peace

 

cb_john_f_kennedy_crisis_wy_110913_wg

 Contundència davant el problema racial, la recerca de la pau i la justícia social. Kennedy va obrir les portes de bat a bat. (Imatge: abcnews.go.com).

 

El vídeo

 

Si tenen a bé, poden veure el vídeo següent:

 

VKS41m_X3_o

———————————————————-

Els colors del món

 

 

espada_simon_bolivar_2_1

 

 Des de Catalunya, salutacions a la bona gent dels pobles de Colòmbia

Independència de Colòmbia

Acta de la Independència

20 de juliol de 1810

(Imatge: independenciacolombia1103.blogspot.com)

 

paisaje-1600-x-12001

 Colòmbia

(Imatge: imagenespaisaje.blogspot.com)

 

———————————————————-

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Afegit a JUSTÍCIA SOCIAL | Etiquetes "Partido Popular", autonomies, CATALUNYA, CIUTADANS, Colòmbia, converses, decret, dipòsits, famílies, gas, Govern, governants, gravetat, Harriman, independència, llum, nacions, pobles, pobres, recurs, sensibilitat, tensió..., tractat, Tribunal Constitucional, uniforme, vulnerables | No hi ha comentaris



Els comentaris estan tancats.

  • Arxiu

    • abril 2021 (1)
    • març 2021 (2)
    • febrer 2021 (3)
    • gener 2021 (2)
    • desembre 2020 (2)
    • novembre 2020 (3)
    • octubre 2020 (1)
    • setembre 2020 (2)
    • agost 2020 (1)
    • juliol 2020 (2)
    • juny 2020 (1)
    • maig 2020 (2)
    • abril 2020 (1)
    • març 2020 (2)
    • febrer 2020 (2)
    • gener 2020 (1)
    • desembre 2019 (1)
    • novembre 2019 (2)
    • octubre 2019 (1)
    • setembre 2019 (2)
    • agost 2019 (2)
    • juliol 2019 (2)
    • juny 2019 (1)
    • maig 2019 (3)
    • abril 2019 (2)
    • març 2019 (3)
    • febrer 2019 (1)
    • gener 2019 (2)
    • desembre 2018 (2)
    • novembre 2018 (1)
    • octubre 2018 (2)
    • setembre 2018 (1)
    • agost 2018 (1)
    • juliol 2018 (1)
    • juny 2018 (1)
    • maig 2018 (2)
    • març 2018 (2)
    • febrer 2018 (2)
    • gener 2018 (1)
    • desembre 2017 (2)
    • novembre 2017 (2)
    • octubre 2017 (1)
    • setembre 2017 (1)
    • agost 2017 (1)
    • juliol 2017 (1)
    • juny 2017 (2)
    • maig 2017 (1)
    • abril 2017 (1)
    • març 2017 (1)
    • febrer 2017 (2)
    • gener 2017 (1)
    • desembre 2016 (2)
    • novembre 2016 (2)
    • octubre 2016 (2)
    • setembre 2016 (2)
    • agost 2016 (1)
    • juliol 2016 (2)
    • juny 2016 (2)
    • maig 2016 (1)
    • abril 2016 (2)
    • març 2016 (2)
    • febrer 2016 (2)
    • gener 2016 (3)
    • desembre 2015 (3)
    • novembre 2015 (3)
    • octubre 2015 (2)
    • setembre 2015 (3)
    • agost 2015 (3)
    • juliol 2015 (2)
    • juny 2015 (3)
    • maig 2015 (3)
    • abril 2015 (4)
    • març 2015 (1)
    • febrer 2015 (1)
    • gener 2015 (5)
    • desembre 2014 (3)
    • novembre 2014 (5)
    • octubre 2014 (4)
    • setembre 2014 (4)
    • agost 2014 (4)
    • juliol 2014 (5)
    • juny 2014 (4)
    • maig 2014 (3)
    • abril 2014 (4)
    • març 2014 (5)
    • febrer 2014 (3)
    • gener 2014 (4)
    • desembre 2013 (4)
    • novembre 2013 (5)
    • octubre 2013 (4)
    • setembre 2013 (4)
    • agost 2013 (5)
    • juliol 2013 (4)
    • juny 2013 (5)
    • maig 2013 (4)
    • abril 2013 (5)
    • març 2013 (5)
    • febrer 2013 (4)
    • gener 2013 (4)
    • desembre 2012 (5)
    • novembre 2012 (4)
    • octubre 2012 (4)
    • setembre 2012 (5)
    • agost 2012 (4)
    • juliol 2012 (4)
    • juny 2012 (5)
    • maig 2012 (4)
    • abril 2012 (4)
    • març 2012 (5)
    • febrer 2012 (4)
    • gener 2012 (4)
    • desembre 2011 (5)
    • novembre 2011 (4)
    • octubre 2011 (6)
    • setembre 2011 (5)
    • agost 2011 (4)
    • juliol 2011 (5)
    • juny 2011 (4)
    • maig 2011 (4)
    • abril 2011 (5)
    • març 2011 (4)
    • febrer 2011 (5)
    • gener 2011 (5)
    • desembre 2010 (5)
    • novembre 2010 (5)
    • octubre 2010 (4)
    • setembre 2010 (3)
    • agost 2010 (4)
    • juliol 2010 (5)
    • juny 2010 (3)
    • maig 2010 (3)
    • abril 2010 (3)
    • març 2010 (3)
    • febrer 2010 (2)
    • gener 2010 (3)
    • desembre 2009 (3)
    • novembre 2009 (3)
    • octubre 2009 (4)
    • setembre 2009 (5)
    • agost 2009 (5)
    • juliol 2009 (4)
    • juny 2009 (3)
    • maig 2009 (2)
    • març 2009 (1)
  • Categories

    • CANVI CLIMÀTIC (2)
    • Catalunya cap a una Nova Frontera. (61)
    • DEMOCRÀCIA (4)
    • dignitat (4)
    • Doble objectiu (3)
    • EDUCACIÓ (19)
    • General (122)
    • JFK (20)
    • JUSTÍCIA SOCIAL (38)
    • llibertat (4)
    • natura i paisatge (16)
    • Palamós (8)
    • Respostes als lectors dels BLOGS del diari "EL PUNT". (7)
    • SALUT (3)
    • salvar la democràcia (29)
    • sempre contra Catalunya (92)
    • TRAMES DE CORRUPCIÓ (4)
    • Un país educat i net (1)
    • Variant-autovia de la Bisbal (1)
    • Watergate (8)
  • Pàgines

      • "Meta"

        • Entra
        • Vàlid XHTML
        • XFN
        • WordPress

      Tema: MistyLook by Sadish. WPMU Theme pack by WPMU-DEV.