“Novament ens reunim en la recerca de la pau” ,President John Fitzgerald Kennedy
8 agost 2024 per Enric Figueras
<<De nou ens reunim a la recerca de la pau. Fa vint-i-quatre mesos, quan darrerament vaig tenir l’honor de parlar aquí, l’ombra negra del temor planava les seves ales sobre el món sencer. Estava en perill immediat la llibertat de Berlín occidental. L’acord sobre un Laos neutral semblava molt remot. Es trobava sota el foc el mandat de les Nacions Unides al Congo. Les perspectives financeres d’aquesta organització es posaven en dubte. Dag Hammarskjöld havia mort. Havia ocupat el seu lloc la doctrina de la <<troica>> i la Unió Soviètica havia tornat a reprendre els seus assajos nuclears>>.
President John F.Kennedy, Nacions Unides, Nova York, N.Y., 20 de setembre de 1963.
<<We meet again in the search for peace. Twenty-four months ago, when I last had the honor of speaking here, the black shadow of fear hovered over the entire world. The freedom of West Berlin was in immediate danger. Agreement on a neutral Laos seemed very remote. The United Nations mandate in the Congo was under fire. The financial prospects of this organization were called into question. Dag Hammarskjöld was dead. The “troika” doctrine had taken its place and the Soviet Union had resumed its nuclear tests>>.
President John F. Kennedy, United Nations, New York, N.Y., September 20, 1963.
CORDIS – European Union
<<Eren dies d’ànsia per a la humanitat, i alguns preguntaven en veu alta si aquesta organització sobreviuria. Però les assemblees generals setzena i dissetena van aconseguir, no solament aquesta supervivència, sinó un evident progrés. Fent honor a la seva responsabilitat, les Nacions Unides van ajudar a reduir les tensions ia fer retrocedir la foscor >>.
(President John F.Kennedy, Nacions Unides, Nova York, N.Y., 20 de setembre de 1963).
<<These were anxious days for humanity, and some wondered aloud if this organization would survive. But the sixteenth and seventeenth general assemblies achieved not only that survival, but also evident progress. Honoring its responsibility, the United Nations helped reduce tensions and drive back the darkness.
(President John F. Kennedy, United Nations, New York, N.Y., September 20, 1963).
El candidat independent
Robert F. Kennedy JR., nebot del President John F.Kennedy i fill del que va ser Fiscal General dels Estats Units i Senador per Nova York, Robert F.Kennedy, es troba fent campanya electoral – eleccions 2024- per a la presidència dels Estats Units d’Amèrica des del mes d’abril de l’any 2023. Tot i que els representants servidors públics polítics de la família Kennedy ho són des de fa més d’un segle pel Partit Demòcrata nord-americà, Robert Kennedy JR., va decidir presentar-se com a independent després d’abandonar el Partit Demòcrata dins del qual no va trobar el suport polític necessari per defensar les aspiracions de benestar social, humanístiques, mediambientals, econòmiques i polítiques per a tots els seus conciutadans, principalment, per a les classes més desafavorides i marginades. Advocat i polític lluitador a favor de causes mediambientals, ha escrit o editat deu llibres. Durant més de trenta anys, Kennedy ha estat professor adjunt de Dret Ambiental a l’Escola de Dret de la Universitat de Pace, Nova York, d’on actualment és professor emèrit. El seu currículum professional i de lluita a favor del medi ambient és extensíssim.
Defensor de la justícia ambiental
El 1983, Kennedy va ser fiscal adjunt de districte a Manhattan. El 1984, es va unir a Riverkeeper com a investigador, i va ser promogut a fiscal superior quan va ser admès, l’any 1985, al Col.legi d’Advocats de Nova York. Kennedy és especialista en dret ambiental i soci als bufets d’advocats de Morgan & Morgan PA i de Kennedy & Madonna, LLP, i és un defensor de la justícia ambiental. A través de litigis, cabildeig, ensenyament i campanyes públiques i activisme, Kennedy ha advocat per la protecció de les vies fluvials, els drets dels indígenes i les energies renovables. El 2018, l’Associació Nacional d’Advocats Judicials va atorgar a Kennedy i al seu equip de proves ‘l’Equip de Judici de l’Any’ pel seu treball guanyant un veredicte de $289 milions a Dewayne “Lee” Johnson v Monsanto. Premi American Book (2005). (Extret de Viquipèdia).
Tot i que el candidat Robert F.Kennedy Jr., va començar el mes d’abril de l’any 2023 la seva campanya per a la presidència -2024- dels Estats Units d’Amèrica, ha estat i és ignorat per la premsa catalana -principalment Catalunya Ràdio i RAC1- que només parlen de Trump i Harris.
——————————————————————————–