El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/enricfigueras
Articles
Comentaris

†   O, un president hostil. Una mica o força de tot. Trump, que segons la Constitució dels EUA -si no la canvia- disposa de quatre anys com a president, ja no pot tornar-se a presentar a unes eleccions presidencials i fa tot el que pot per governar mitjançant un totalitarisme radical. Ell voldria ser recordat i estimat com el President John F.Kennedy -l’expresident millor valorat pels estatunidencs, amb un 90% d’aprovació-, però, per ara, és la seva antítesi. I, precisament, qui molt ha ajudat Trump a assolir la presidència ha estat un Kennedy. Robert F.Kennedy Jr., advocat ambientalista i polític ha estat confirmat recentment pel Senat com a secretari de Salut i Serveis Humans dels Estats Units. El nebot del President John F.Kennedy i fill del senador Robert F.Kennedy, es va presentar a les primàries presidencials (2024) com a ‘independent’, perquè el Partit Demòcrata el va martiritzar, arraconar i menysprear.

   El suport de Trump a Netanyahu podria significar la continuació d’una guerra per continuar colonitzant Palestina i augmentar el nombre de morts. Més de 46.000. Pel que fa a Ucraïna, atacada, envaïda i més llenya al foc. I el continuar terroritzar i menyspreu cap els immigrants que, per cert, els pares del senyor Trump ho eren procedents d’Alemanya. Ara, als Estats Units (desunits) d’América, els fills d’immigrants són separats dels seus pares.

“la gran herència”    

   ‘Una Nació d’immigrants’ (A Nation of Immigrants) és un dels llibres escrits pel President Kennedy. Va ser publicat l’any 1964 -després del seu assassinat- i tracta sobre la immigració als EUA. “El president Kennedy es va referir a la nostra història com a descendència de famílies emigrants, immigrants que van arribar aquí i van aconseguir una vida millor, i la va denominar “la gran herència”. Així que només vull dir que persones com vostès que han vingut de tot el món i van arribar al cim són veritablement allò que fa que els Estats Units d’Amèrica siguin grandiosos”.

   ‘L’Aliança pel Progrés’ i el ‘Cos de la Pau’ impulsats per l’Administració Kennedy, van ajudar al desenvolupament econòmic, treball, progrés i vida de moltes famílies de l’Amèrica Llatina així com la cultura, la sanitat, l’educació i la Pau.

L’ordre no complerta per acabar amb l’horror del Vietnam

   Kennedy va deixar la pell per evitar una guerra mundial -‘Kennedy’s cuban missile triumph’- i havia signat el mes d’octubre de 1963 -un mes abans del seu assassinat-, una Ordre Executiva que disposava la sortida de mil efectius americans del Vietnam abans d’acabar l’any, i la marxa de la totalitat de les forces el 1965. Kennedy va ser assassinat a finals de Novembre de 1963, perquè aquesta ordre no es complís. La seva mort -una vida inacabada-, no va evitar l’arribada de l’home a la Lluna abans de finalitzar la dècada dels anys seixanta. Aquest fet i l’exploració de l’espai impulsats per Kennedy, van fer possible l’avenç extraordinari de la ciència, la indústria i la tecnologia, la investigació, la medicina…

   La pau que proposa el president Trump és una ‘Pax Americana’ imposada per la força, i la Pau ha de ser veritable i duradora. No la pau de l’esclau.

Radio Duna

 

——————————————————————————–

LA FRASE

 

“Em casaria una altra vegada si trobés un home que tingués 15 milions de dòlars, signi donar-me la meitat i em garanteixi que estarà mort en un any”.

 

 

“Me casaría otra vez si encontrara a un hombre que tuviera 15 millones de dólares, firme darme la mitad y me garantice que va a estar muerto en un año”.

 

“I would marry again if I found a man who had $15 million, agreed to give me half of it and guaranteed he would be dead within a year.”

Vanity Fair

Bette Davis

——————————————————————————–