[youtube]zVKwMivhnmw&feature=related[/youtube]
La setmana passada dos avions que van tenir dificultats en ple vol van haver de buidar més de 90 tones de combustible quan sobrevolaven Suïssa. El primer incident el va patir un Boeing 747 d’una companyia de càrrega holandesa que viatjava de Johannesburg (Sud-àfrica) a Amsterdam (Holanda) i va haver d’aterrar a Ginebra després de deixar anar el combustible que li quedava, en aquest cas relativament poc. La nau va poder aterrar sense problemes, arreglar l’avaria i continuar cap a Amsterdam sense problemes. El segon incident el va protagonitzar un avió B-767 de United Airlines que volava entre Roma i Washington, aquest sí amb els dipòsits plens, va haver de buidar el querosè dels seus dipòsits abans de poder aterrar amb garanties a Ginebra.
Un avió ha de llençar el combustible dels seus tancs abans d’aterrar perquè si no ho fes seria massa pesant per poder aterrar amb seguretat i per evitar una explosió o un incendi. Els avions carreguen el combustible necessari per fer el trajecte assignat i una mica més per si sorgeix una emergència que els obligui a estar en vol més estona del previst o per buscar un aeroport alternatiu. Els aterratges es fan amb els dipòsits pràcticament buits.
Les 90 tones de fuel llençades sobre la regió occidental de Suïssa i l’est de França. La maniobra en sí no suposa cap risc. Si algú s’imagina que cau una pluja de querosè del cel s’equivoca, quasi tot s’evapora abans de tocar a terra i per tant ni contamina ni suposa cap problema per a la població i el medi ambient.
Bon any nou!