El Punt El Punt https://blogs.elpunt.cat/enricfigueras
Articles
Comentaris

Artur-Felip-VI-Congres-EFE_ARAIMA20140619_0179_9

El president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, saluda al rei Felip VI després de la proclamació al Congrés. (Imatge: www.ara.cat).

<<…Junto al castellano, lengua oficial del Estado, las otras lenguas de España forman un patrimonio común que, tal y como establece la Constitución, debe ser objeto de especial respeto y protección; pues las lenguas constituyen las vías naturales de acceso al conocimiento de los pueblos y son a la vez los puentes para el diálogo de todos los españoles. Así lo han considerado y reclamado escritores tan señeros como Antonio Machado, Espriu, Aresti o Castelao…>>. (Felip VI, del discurs de proclamació com a rei d’Espanya, Congrés de Diputats, Madrid, 19 juny 1914).

Actualment, amb el govern del ‘Partido Popular’, dreta radical, centralista, nacionalista espanyol i amb poder absolut, la mil.lenària llengua catalana – a l’Aragó és la llengua catalana i no ‘lapao’- no es sent respectada ni protegida. L’actual revolució, malestar i desengany als Països Catalans -història, llengua i cultura- i l’encalçament de l’immersió lingüística a les escoles, principalment a ses Illes Balears i al País Valencià ( governs del ‘Partido Popular’), són els testimoni evident de tot que està passant. Fins i tot, vagues de fam a Mallorca. El que no pot ser de cap manera, és que el rei Felip VI digui una cosa, i el president Mariano Rajoy i el ministre Wert en facin una altra. 

*********************

 

Èxit de la immersió lingüística, que no separa, uneix

L’èxit no ha pogut ser més rotund, tot i que, com el riu que baixa ple d’aigua fresca de les altes muntanyes, sempre en pot baixar més i aprofitar-se millor. Parlem de les llengües que es parlen a Espanya, nació de nacions constretes i amargades. Parlem de la immersió lingüística a les escoles de la nació catalana, que està tenint éxit i beneficis. Ho veuen els pares, els treballadors de l’ensenyament i els ciutadans de Catalunya. La immersió lingüística progresa gràcies a tothom que estima l’ensenyament, l’esforç, la vocació i el progrés. És clar que podem ser els millors d’Europa! Amb tot, tot i tot. Amb paraules i amb fets. Aquests darrers són el notable increment de resultats del centenar de centres auditats pel govern de la Generalitat de Catalunya. La millora en l’avaluació dels alumnes de primària, és clara i contundent.

Hi ha qui parla, parla i parla, però, no fa res per aportar solucions i millores -el diàleg tancat sota el mausoleu-, però, hi ha qui sí es mou. La consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Irene Rigau, -‘entranyable’ del ministre d’Educació i Cultura, José Ignació Wert- va presentar els resultats de les proves de les competències bàsiques dels estudiants de sisè de primària i que han millorat respecte de l’any passat en les quatre matèries avaluades: llengua catalana, llengua castellana, anglès i matemàtiques.

Els fets, els resultats

 

Així, en llengua catalana s’ha passat dels 71,1 punts de l’any passat a 75,5; en llengua castellana, de 73 punts a 75,4, i en anglès, de 73 a 75,1 punts. La pujada més notable s’ha donat en matemàtiques, en què s’ha passat dels 76,3 punts de l’any passat a 81.

 

“L’alumne que és bo en català, és bo en castellà”

 

Rigau va aprofitar els resultats en català i castellà per reforçar els seus arguments sobre els beneficis de la immersió lingüística a l’hora d’aprendre correctament tant el català com el castellà. Segons Rigau, les puntuacions de les dues llengües demostren que l’objectiu que els alumnes acabin l’ESO amb una “total equivalència’ entre les dues llengües ja es compleix al final de la primària. “L’alumne que és bo en català, és bo en castellà”, va remarcar Rigau, que hi ha afegir que “el que no és bo, no ho és per un problema lingüístic, sinó d’aprenentatge”.

 

Beneficis de la immersió lingüística

 

La millora global dels alumnes de sisè de primària ha anat acompanyada d’un increment en els resultats, encara més notables, del centenar d’escoles d’alta complexitat social, en les quals els alumnes no aconseguien aprovar cap de les competències bàsiques en proves anteriors. Aquests centres, amb un total de 8.000 alumnes, van ser objecte d’una auditoria pedagògica a càrrec del Departament d’Ensenyament que, si es jutja pels resultats, ha funcionat.

El departament “els escolta”

 

La millora s’ha produït sense que s’hagin pres encara mesures concretes, segons va admetre Rigau, que va dir que n’hi ha hagut prou amb el fet que els directors i els docents hagin vist que el departament “els escolta”.

 

Christian Koch, exemple de  l’èxit del model d’immersió lingüística

 

Cristian-Koch-saco-la-mejor-no_54410491949_51351706917_600_226

Christian Koch, d’Empuriabrava (Costa Brava – Girona), vol estudiar la doble titulació de Física i Química a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) per ser investigador. Ha estudiat mitjançant la immersió lingüística i ha aconseguit la millor nota de la selectivitat a Girona. (Imatge: www.lavanguardia.com). 

Ho repetirem moltes vegades en front d’aquells que volen destruir el model d’ensenyament de la nació catalana. La millor nota de selectivitat a les comarques de Girona, un 9,8, l’ha aconseguit un jove alemany arribat fa sis anys a Empuriabrava. Només parlava anglès i alemany, i va haver de passar per una aula d’acollida. Els seus resultats acadèmics posen en evidència aquells que volen destruir el model d’immersió lingüística.

El vídeo

Si tenen a bé, poden veure el vídeo següent: http://youtu.be/ukhYNgXJ-nY

***********************************************************************************************

El Deure i la Glòria

 

<<govern, del poble, pel poble, i per al poble…>>

 

Abraham Lincoln

(Gettysburg, 1863)

 

 

<<El nostre nivell de salaris en les grans indústries va augmentar el trenta per cent en els Estats Units, però al mateix temps va augmentar un cinquanta vuit per cent tan a França com a Alemanya…>>. (President John F. Kennedy, Cambra de Comerç dels Estats Units, Washington, D.C., 30 abril 1962).

teorias241113_g_0

 (Imatge: novashistoria.blogspot.com)

 

<<En la batalla competitiva pels mercats mundials, de la qual en depèn la balança de pagaments, estic completament segur de que el nostre historial d’ençà la fi de la guerra de Corea no és totalment satisfactori per a ningú de nosaltres. Des de la fi de la guerra de Corea els nostres preus d’exportació van pujar un onze per cent, mentre que els preus d’exportació del Mercat Comú Europeu s’han mantingut inalterables. Hi va haver-hi importants increments en els salaris durant aquest període, com tots ja coneixem. El nostre nivell de salaris en les grans indústries va augmentar el trenta per cent en els Estats Units, però al mateix temps va augmentar un cinquanta vuit per cent tan a França com a Alemanya. Però també la seva producció per hora-home va augmentar de manera suficient perquè els seus costs per unitat de producció van pujar menys que els nostres. Durant aquest període, els nostres dipòsits d’or s’han vist reduïts en cinc mil milions cinc-cents mil dòlars…>>. (President John F. Kennedy, Cambra de Comerç dels Estats Units, Washington, D.C., 30 abril 1962).

 

El vídeo

 

Si tenen a bé, poden puntejar les adreces de vídeo següents:

http://youtu.be/6DbhTwahqPg

 

http://youtu.be/tpaiy5jr9sk

***********************************************************************************************

 

Suárez

 

 <<Un espectacle endimoniat>>

 

Tan punt el Govern es va presentar davant les Corts es va trobar amb un espectacle endimoniat. Es devia aprovar la reforma del Codi Penal, pendent des del darrer ple, i les coses havien rodat de tal forma i manera que hi havia diferents opcions entre les quals escollir. La Comissió de Justícia havia elaborat un text de recanvi que permetia substituir la prohibició dels partits totalitaris de disciplina internacional amb una altra fórmula més possitiva que deixava marge a un futur reconeixement del Partit Comunista. El Govern devia definir-se i demostrar quin era el text que preferia; però va optar per l’abstenció. I no és que sobtadament li hagueren entrat escrúpols en favor del joc net. És que es trobava entre l’espasa i la paret. Els ministres militars havien amenaçat amb votar en contra si la resta del Govern donava suport a la modificació proposta. A conseqüència d’això es va oferir un espectable inenarrable. Es va rebutjar l’esmena perqué el Govern no li va donar suport, i, acte seguit, va estar a punt de fracassar tota la modificació del Codi Penal i, per consegüent, l’aprovació dels partits polítics. (1976: Pretérito Imperfecto – Difusora Internacional, S.A.)

   1990 2-246

 Santiago Carrillo i Adolfo Suárez

(Imatge: cabeceras.eldiariomontanes.es)

 

El vídeo

 

Si tenen a bé, poden veure el vídeo següent:

http://youtu.be/2Igp_aA6YNo

 

***********************************************************************************************

Els colors del món

 

 Naga Panchami’

 

serp111

(Imatge: www.guioteca.com)

 

Cobres inofensives durant un dia

 

L’adoració de serps encara constitueix un aspecte important de la religió popular en moltes regions de l’Índia. Un dia a l’any, a ple estiu, es celebra el <<festival de les serps>>, denominat Naga Panchami (paraules que signifiquen <<serp>> i <<cinquè>>). El nom al.ludeix al cinquè dia del mes hindú de Shravan, que correspon al temps que transcórrer entre principis de juliol i principis d’agost.

Festival-Serpiente-Jammu-India_TINIMA20130910_0544_18

 

(Imatge: www.teinteresa.es)

 

Festival de la Serp a Jammu (Índia)

 

Durant aquest dia es creu que les cobres no piquen a ningú i són venerades vives o davant d’una imatge seva. A vegades, les serps són manipulades per devots del culte. Els adoradors de serps també alimenten de manera ritual a les cobres sagrades que es crien en temples especials, fins i tot, col.loquen recipients amb llet com ofrena a les cobres salvatges en els llocs freqüentats per elles.

***************************************************************